América Central Oeste

Na even geshockeerd te zijn geweest in Costa Rica vanwege de Amerikaanse toestanden (lees: food malls, surfshops, McDonald’s, retedure supermarkten en een overspannen toeristenbusiness), ben ik van de week gearriveerd in Panamá. Costa Rica heb ik in slechts één week gedaan, met als hoogtepunt Cahuita aan de Caribische kust. Een zeer laidback plaatsje met ‘lazy businessmen’, mooie stranden en een prachtig nationaal park.

Panamá is weer zoals het hoort. Zeer aardige mensen, overweldigende natuur en een atmósfera tranquila. Archipiélago de Bocas del Toro valt precies in deze beschrijving en er is dan ook geen reden om weg te gaan. Surfen, vissen, strandjes en cuba libres tot je erbij neer valt! Gelukkig mag ik mezelf als laatste bestemming nog trakteren op het ultieme paradijs: Archipiélago de San Blas.  De Kuna-indianen, de oorspronkelijke inwoners van Panama, leven hier op de vele kleine eilandjes zoals ze al honderden jaren gedaan hebben. Betalen kan daar ook met kokosnoten (4 voor een drankje). Natuurlijk nog even het Panama-kanaal beschouwen, om daarna af te sluiten in Casco Viejo in Cuidad de Panama.

Het is plannen nu (niet mijn stijl), nog maar negen dagen te gaan! 6 augustus sta ik ’s ochtends om 08:20 weer op Schiphol!

3 Reacties op “América Central Oeste

  1. Lieve Hans,

    Bedankt voor al je mooie berichten, en een goede vlucht naar AMS.

  2. DISFRUTAAAAAAAAAAAA nu het nog kan.
    Tot vrijdag bij de BB-BBQ met special guest BB-Baby?

  3. Hans,

    Ik heb genoten van je verhalen, je schrijft zo beeldend dat ik me ook in de tropen heb gewaand.

    Liefs!

Geef een reactie

